loading...
بتل رویال
حسام همتی بازدید : 11 دوشنبه 05 مهر 1400 نظرات (0)

در ابتدا نیاز است که یک تعریف کلی از پایگاه های خبری داشته باشیم تا بقیه توضیحات  در مورد این پایگاه ها بهتر جا بیفتد.

پایگاه های خبری با پیشرفت تکنولوژی در کنار خبرگزاری های رسمی ظاهر شده‌اند و کم‌کم توانسته اند مخاطبان زیادی را نیز جذب کنند، در حالیکه بسیاری از کارشناسان ارتباطات بر این عقیده اند که منبع خبری پایگاه های خبری چندان معتبر نیست و آنها کیفیت را فدای کمیت می کنند و انتشار یک خبر از خبرگزاری رسمی، رسمیت و اعتبار بیشتری به آن می‌بخشد.

پایگاه های خبری چیستند؟

پایگاه های خبری چیستند؟

 

یک وب سایت یا پایگاه خبری در واقع یک رسانه الکترونیکی است که همواره و البته به صورت آنلاین، خبرهای مربوط به فعالیت خود منتشر می کند. بیشتر پایگاه های خبری برای پوشش تمام فعالیت های خود از سایت ساز فارسی استفاده میکنند.استفاده از این سایت برای ساخت سایت خبری با توجه به تنوع قالب ها و امکان قرار دادن عکس و ویدئو بسیار مفید و کاربردی میشود و همچنین میتوان گفت سایتهایی که با عنوان پایگاه های خبری به فعالیت خود ادامه میدهند. البته بهتر است این مورد را هم به یاد داشته باشیم که در کشور ما این  پایگاه ها  نسبت به خبرگزاری ها کمتر به رسمیت شناخته شده اند، بیشتر خصوصی بوده و خیلی کم اتفاق می افتد که به جناح های سیاسی وابسته باشند.

بهتر است بدانیم که خبر، اتفاقی مهم و دارای ارزش پخش و شنیدن برای مخاطبان خاص خود بوده همچنین برای مخاطبان خود یک نیاز ضروری محسوب می شود چرا که بیشتر خبرها کارکرد کاربردی و عملی برای مخاطبان خود را دارد، همچنین خبر اطلاعاتی درباره وقایع جاری است که از طریق رسانه های مختلف ارائه می شود.

موضوعات مشترک پایگاه های خبری مثل جنگ، دولت، اقتصاد، محیط زیست، آموزش، بهداشت، بسیاری از رویدادهای ورزشی و یا رویدادهای عجیب و غریب و غیر معمول است.

مزایای پایگاه های خبری

  1. این پایگاه ها به صورت آنلاین و شبانه روزی خبرهایی را در رابطه با زمینه فعالیت خود منتشر می کنند در صورتی که روز نامه آنلاین تنها نسخه قدیمی و سنتی یک مجموعه را منتشر می کند.
  2. استفاده از اخبار پایگاه های خبری، برخلاف نسخه های چاپی کاملا رایگان است.
  3. پایگاه های خبری از این مزیت برخوردار می باشند که اخبار یا خبرها را خیلی سریع میتواند انتشار دهد و همچنین می‌تواند تمام یا بخشی از حوزه های خبری را پوشش دهد.
  4. پایگاه های خبری امکان دریافت بازخورد آنلاین از مخاطبین خود را دارد در صورتی که روزنامه آنلاین این امتیاز را ندارد.
  5. پایگاه های خبری می‌تواند از طریق دنیای مجازی با مشتریان خود ارتباط برقرار کند به شرطی قوانین مدیریت ارتباط با مشتریان را اعمال کند.
  6. این پایگاه ها به مخاطبان دسترسی راحت و سریع می دهد تا اخبار را بدون هیچ گونه محدودیتی دریافت کنند.
  7. امکان به روز رسانی لحظه ای و شبانه روزی خبرها از مزایای پایگاه های خبری می باشد.
  8. قابلیت انتخاب خبر ها بر اساس نیاز ها و علایق افراد، با توجه به دسته بندی های انجام گرفته در سایت
  9. گستره بزرگ جهانی انتشار خبر و دریافت آن
  10. علاوه بر محتوای متنی و تصویری، می‌توان از ویدیو های خبری نیز در سایت خبری استفاده کرد که جذابیت کار را دو چندان میکند.

یکی از کارشناسان ارتباطات اینطور اظهار می‌کند که...

پایگاه های خبری از لحاظ اصول حرفه ای در دنیا فقط در یک زمینه مشخصی فعالیت می کنند، البته برخی از این پایگاه های خبری تخصصی هستند اگر هم تخصصی نباشند، حوزه مشخصی دارند. اگر قرار باشد که پایگاه های خبری همانند خبرگزاری های رسمی تمام حوزه ها را پوشش دهند، دیگر پایگاه خبری نیستند. پایگاه های خبری در ایران متاسفانه ضعف های بسیاری دارد و همانند دیگر کشورهای دنیا نیست در واقع می توان گفت که به طور کامل به رسمیت شناخته نشده اند؛ البته در مقابل خبرگزاری‌های رسمی نیز اشکالات مختص به خود را دارند برای مثال کل خبرگزاری های رسمی در ایران باید به تعداد یک یا دو عدد باشند در صورتی که چنین نیست و خبرگزاری های رسمی خیلی زیادی مجوز فعالیت گرفته‌اند و باید دید که می‌توانند خبرهای به روز را منتشر کنند که متاسفانه اینطور نیست، خبرگزاری های رسمی هویت مستقلی دارند و با وابسته بودن به یک نهاد یا سازمان هویت پیدا نمی‌کنند. پایگاه های خبری وابسته اند یعنی وابسته به فرد و یا مکان مشخصی هستند و در نتیجه علایق و گرایش آن فرد یا سازمان را منتقل میکنند.

هدف از پایگاه های خبری و یا طراحی سایت خبری

هدف از پایگاه های خبری و یا طراحی سایت خبری

گسترش سریع اخبار روز دنیا، آرشیو اخبار برای اطلاع رسانی به افراد می باشد که در این بین چگونگی نمایش اخبار، به روز ترین خبرها و همچنین نحوه آرشیو آن ها از اهداف طراحی سایت خبری میباشد که مهمترین نکته  مسئله دیده شدن سایت از طریق مرورگرهای مختلف و نرخ ایندکس شدن می‌باشد.

نتیجه گیری و پیشنهاد

همانطور که گفته شد هدف از پایگاه های خبری، دسترسی خیلی راحت و سریع به اخبار و همچنین انتشار راحت تر آن ها و گستره بزرگ جهانی پخش و دریافت اخبار است البته از درآمدزایی این پایگاه ها نیز نمی توان به راحتی عبور کرد. تفاوت ها و مزایای پایگاه های خبری را هم به شما عزیزان توضیح دادیم که با این حساب نتیجه گرفتیم که پایگاه های خبری خیلی بهتر از روزنامه های آنلاین این اخبار را منتشر می کند. همچنین دوستان عزیزی که علاقه دارند از پایگاه های خبری اخبار را به صورت سریع تر دریافت کنند می توانند به این پایگاه خبری نیز مراجعه کنند.

پس دوستان عزیز برای اینکه اطلاعات شما در این بار کاملتر باشد می توانید به آدرس اینترنتی ذکر شده مراجعه کنید و از مطالب این سایت بهره مند شوید.

منبع:http://tosebrand.ir/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 68
  • بازدید کلی : 589